Monday, October 18, 2010

Poems of Maryflor Muca Jalem

Biyaheng 21B

Hayahay pa'ng kahimtang
Sa dalan Jones hangtod M.Cuenco
Hapsay ang tulin mura ju'g eroplano
Hunong- hunong la'g panagsa tungod sa pula na siga



Agdi lang, malingaw ra bitaw ka ug tan-aw2x
Sa magkaparehong dagway sa bilding
Nagkatipun-ok na mga tawo sa daplin
Ug mga mabanhaong shagit sa mga konduktor ug dispatser

"Mandaue, Ibabao" humana puno na
Sige larga bola
Bahala'g nagkahuot, dili na kalingkod ang sampot, sige bulhot
Bahala na basta kauli dayon


Hala muliko na sa dalang Recli
Nagkadaiya nang diskarte arun di mawakli
Ang uban nikupot sa gahi
Ug naa pu'y nagpadala nalang sa nagkauyog na sakyanan


Mau ning dalana na mahimong palmboat ang jeep
Na nagpatong sa nagkataas na mga bawod
      sa hubas na dagat
Ubanan pa sa gitayhupang pulburon
Nga naghilam-os sa mga nagkusmod na nawong


Haay salamat nakalingkawas na
Tulin na usab ang pagmaneho ni manoy
Liko na mi sa Mabolo hangtod na ni ‘daue merkado
Dawat plite, “istudyante”, lugar lang!

"Make-up"  

Nana sab si Inday
Nag- atubang na sa iyang hulagway
Tan- aw wala sa aping, tuo, kaagtangan, suwang
Ug balik- balik Gibusisi pag- ayo ang parte sa iyang nawong
Sa dili madugay nagsugod na siya sa iyahang rasyon 
Haplas sa concealer, ngalan
     tabon sa lubak- lubak niyang nawong
Trapo sa foundation, ngalan
     ipahid arun mopantay ang kolor
Mudmod sa lipstick, ngalan
     ilinya sa simod arun dili patay tan-awon
Pipila lang kini na mga kosmetiks
Pangarte na makapausab sa natural na hulagway
Ug ming gawas na si Inday
Gasul-ot sa iyang dili natural na hulagway
Makigsalamuha na sa mga tawong mailarun
Gidayeg ang usa ka maanyag na dalaga
Ug wala gayud bukaha ilang mga mata
    ug unsa tuod ang iyang tinood na hitsura
Likod sa mga kolorete ug uban pang mga pangarte.

Ang Hinagpis ng Isang Tupa

Magulang ko, ako'y patawarin ninyo
Kayo'y kayod kalabaw sa pagtrabaho
Ako'y lumalangoy sa aking kapritso
Itim na tupa ako'y itinuring n'yo

Ang anak na minahal mo't inaruga
Tanong mo'y bakit lumaki'y alibugha
Parang nilubugan ng araw kumbaga
Patawarin 'nyo at ako'y nagkasala

Sa mga pangaral ni'yong matiyaga
Talagang ito'y aking binalewala
Di masikmura, ito'y inyong niluha
Tuloy mahaba niyong pisi'y naiwa

Pero ngayon, ako na ay naririto
Nagbabantay sa napaagang supling ko
Sariling sikap at magbatak ng buto
Para di kakaning itik sa bahay 'nyo

Sagad sa buto ko 'tong pinagsisihan
Hindi pinag- ingatan ang tanging yaman
Edukasyon ko'y ninyong pinaghirapan
Na di sana mananakaw ng sinuman.

2 comments: