Thursday, October 14, 2010

Genevieve's Collection of Cebuano Poems


Ibog-ibog
by: Genevieve L. Caballes

Sa unang higayon ikaw nasiplatan
Nikalit og kahimsug ang luya kung mga mata
Ambot lang unsa ning gibati ko
Para kanimong kas-a ko pa lang nalantawan.

Gipukaw nimo ang nakatug kong dughan
Gipahayagan sama sa adlaw sa kabuntagon
Gipasayaw uban sa agohoy sa hangin
Gipakanta sama sa mga twit-twit sa langgam.

Kada labay nimo sa akong atubangan
Nagtagaktak ang singut nga pagkadakua
Pagkapas-pas sa pitik ning dughan ko
Mura gayud gigukod og baboy ihas.

Kung dili man mahitabo na ikaw maangkon
Sa kasing-kasing ko na lang ikaw ibahandi
Taguan sa suok sa akong huna-huna
Kay kining tanan kutob lang sa ibog-ibog.



Gugma, hain ka? 
By: Genevieve L. Caballes


Aduna koy gipangita
Wala ko masayud kung kinsa kaha
Sa damgo lang naku siya malantawan
Nagtalikud og hanap-hanap pa usab.

Asa kaha ning lakiha nga akong gipa-abot
Nga magpauntol sa gapuyo kung kasing-kasing
Ang makapalagsik sa galuya kung lawas
Ang makapa-awas sa kalipay sa kinabuhi ko.

Kanus-a kaha mi magkaila-ila
Magkaistorya-ay og magkahagik-ikay
Mag ginoksanay og maghinalokay
Og magpada sa biga sa humok nga kutson.

Dugay-dugay na pud ko ngpa-abot kanimo
Asa naman ka napadpad ning kalibutana
Ayaw naku papaabuta og dugay
O Gugma, hain ka?


Hotdog Bunwich
by: Genevieve L. Caballes


Kapuwa ba gayud sa imung hotdog
Gamantika sa kainit sa kaha
Nagtubod ang akong laway
Nagpamaak ang akong mga ngabil
Ganganga ang akong baba
Andam nang moingkib
Sa hotdog nga puwa.

Pamahaw, paniudto og panihapon
Hotdog lang gihapun ang kan-on
Dili ko mapul-an
Sa imung duga nga mapug-an
Nagkuha ko ug pandesal
Gipikas, gibulikat ug gipasiritan
Sa ketsup nga puti
Ako dayon gihapnigan
Sa hotdog nga puwa.

No comments:

Post a Comment